Czy analizy social media i otwarte dane można połączyć?

Jan Żankowski

Jan Żankowski

11 października 2016

Przeczytasz w 2 minuty

Dane otaczają nas wszędzie, a co najważniejsze wiele z nich dostępnych jest za darmo. W dzisiejszych czasach w każdej pracy są one dla nas pomocne, a czasami wręcz niezbędne. Warto więc śledzić, co sie w nich dzieje, zmienia i jaki jest trend. Zdecydowanie ułatwi to każde działanie. Poniżej prezentujemy przykłady otwartych danych, które możemy wykorzystać w działaniach w social media.   Przykłady danych:   Facebook Graph https://developers.facebook.com/docs/graph-api Chociaż wiele informacji na profilu użytkowników Facebooka jest prywatna, nie każdy z nas ukrywa wszystkie dane. Facebook udostępnia Graph API, za pomocą którego możemy dotrzeć do ogromnych ilości informacji gromazonych przez serwis dotyczących użytkowników.   Google Trends http://www.google.com/trends/explore Google prowadzi od 2004 roku zaawansowane badania nad liczbą operacji w wyszukiwarce. Możemy w łatwy sposób śledzić popularność danych haseł i fraz na przestrzeni lat i porównywać je z innymi.   Million Song Data Set http://aws.amazon.com/datasets/6468931156960467 Bazy danych zawierajace ponad milion piosenek i utworów muzycznych.   Freebase http://www.freebase.com/ Bazy danych zawierające skompilowane i ustrukturyzowane dane o ludziach, miejscach i rzeczyach.   New York Times http://developer.nytimes.com/docs Ogromne archiwum artykułów do przeszukiwania, wracając do 1851 roku.   Twitter API https://dev.twitter.com/rest/public  Twitter, tak, jak Facebook, udostępnia ogromne pokłady danych  o swoich użytkownikach, które każdy może wykorzystać i analizować.   DBPedia http://wiki.dbpedia.org Wikipedia składa się z milionów danych strukturalnych i niestrukturalnych na każdy temat pod słońcem. Dbpedia to ambitny projekt służący katalogowaniu tych danych, tak aby służyły swobodnemu ich rozpowszechnianiu i analizie tych danych.