Dane otaczają nas wszędzie, a co najważniejsze wiele z nich dostępnych jest za darmo. W dzisiejszych czasach w każdej pracy są one dla nas pomocne, a czasami wręcz niezbędne. Warto więc śledzić, co sie w nich dzieje, zmienia i jaki jest trend. Zdecydowanie ułatwi to każde działanie. Poniżej prezentujemy przykłady otwartych danych, które możemy wykorzystać w działaniach w social media.
Przykłady danych:
Facebook Graph https://developers.facebook.com/docs/graph-api
Chociaż wiele informacji na profilu użytkowników Facebooka jest prywatna, nie każdy z nas ukrywa wszystkie dane. Facebook udostępnia Graph API, za pomocą którego możemy dotrzeć do ogromnych ilości informacji gromazonych przez serwis dotyczących użytkowników.
Google Trends http://www.google.com/trends/explore
Google prowadzi od 2004 roku zaawansowane badania nad liczbą operacji w wyszukiwarce. Możemy w łatwy sposób śledzić popularność danych haseł i fraz na przestrzeni lat i porównywać je z innymi.
Million Song Data Set http://aws.amazon.com/datasets/6468931156960467
Bazy danych zawierajace ponad milion piosenek i utworów muzycznych.
Freebase http://www.freebase.com/
Bazy danych zawierające skompilowane i ustrukturyzowane dane o ludziach, miejscach i rzeczyach.
New York Times http://developer.nytimes.com/docs
Ogromne archiwum artykułów do przeszukiwania, wracając do 1851 roku.
Twitter API https://dev.twitter.com/rest/public
Twitter, tak, jak Facebook, udostępnia ogromne pokłady danych o swoich użytkownikach, które każdy może wykorzystać i analizować.
DBPedia http://wiki.dbpedia.org
Wikipedia składa się z milionów danych strukturalnych i niestrukturalnych na każdy temat pod słońcem. Dbpedia to ambitny projekt służący katalogowaniu tych danych, tak aby służyły swobodnemu ich rozpowszechnianiu i analizie tych danych.