Relacja z konferencji Open Society Think Tank Fund w Pradze

12 listopada 2013

Przeczytasz w 2 minuty

W dniach 7 -8 listopada Open Society Think Tank Fund wraz z Open Society Fundacion i firmą Google zorganizował interaktywne warsztaty “Policy Research, Technology and Advocacy Converge”. Spotkanie miało na celu poszerzyć wiedzę reprezentantów organizacji pozarządowych i think tanków, które na codzień wykorzystują otwarte dane do analizy polityki publicznej oraz wsparcia swojej działalności. Taka wymiana narzędzi i doświadczeń z Europy Wschodniej i Bałkan, pozwoli z większym powodzeniem wdrażać ideę aktywnego wykorzystywania otwartych danych przy pracach w think tankach. Sposoby w jaki ludzie odbierają i wykorzystują informacje zmieniły się od czasów, kiedy głównym kanałem komunikacji były materiały drukowane. Publikacje polityczne, książki oraz inne materiały naukowe pozostaną głównym źródłem wiedzy dla osób mających realny wpływ na politykę oraz społeczność skupioną wokół badań naukowych, ale aby zdobyć i zarazem zainteresować większą część opinii publicznej i przyczynić się do zmiany dyskursu politycznego, muszą zostać wdrożone nowe, angażujące i interaktywne formy prezentacji danych, zarówno w sieci jak i poza nią. Dlatego temat wizualizacji danych i budowania strategii komunikacji był jednym z najbardziej popularnych podczas konferencji. Fundacja ePaństwo, reprezentowana przez dyrektora ds. komunikacji Elizę Kruczkowską, wzięła udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym mierzenia i ewaluacji wpływu komunikacji na odbiorców. Dyskusja, moderowana przez Jeffa Knezovicha z Institute od Development Studies, miała na celu określić czy think tanki osiągają zamierzone przez siebie cele (w zakresie rozpowszechniania, zasięgu i wpływu na grono partnerów, do których chcą dotrzeć) oraz poradzić im, jak mogą wykorzystywać zdobytą wiedzę przy podejmowaniu decyzji mających na celu udoskonalenie ich pracy. Podczas panelu Josef Šlerka, prezes agencji marketingowej Ataxo Interactive z Pragi udostępnił słuchaczom listę interesujących narzędzi do minitoringu mediów społecznościowych oraz zaprezentował opracowanie Social Network Analysis. Lucy Chambers, prowadząca Knowledge Unit w Open Knowledge Foundation przedstawiła przekrój przydatnych narzędzi dla członków think tanków i ekspertów politycznych, rekomendowanych przez portal School of Data. Podczas drugiego dnia Eliza Kruczkowska z Fundacji ePaństwo poprowadziła warszat na temat planowania efektywnej kampanii komunikacji, podczas którego:
  • przedstawiła krok po kroku drogę do budowania strategii komunikacji i omówiła powiązania pomiędzy różnorodnymi jej komponentami;
  • podzieliła się praktycznymi umiejętnościami, narzędziami i technikami mającymi na celu poprawę komunikacji pomiędzy think tankami i docelowymi odbiorcami;
  • opisała doświadczenie w planowaniu, ewaluacji i rozwoju strategii komunikacyjnej zebrane podczas pracy w fundacji.
[gallery link="none" ids="182,183,184,185,186,187"]